2015. január 9., péntek

Diétás mustár szerű krém 2.




Így készül: Kell hozzá 3 késhegynyi sárga mustármag
3 késhegynyi fekete mustármag, de lehet barna is. Összetörjük kicsit a mustármagokat mozsárral és
egy kiskanálnyi olajon serpenyőbe megpirítjuk őket, de épp csak rövid ideig úgy, hogy halljuk pattogni kezdenek a magok. Lehet finomra megőrölt mustármagokkal is készíteni akkor ne pirítsuk meg serpenyőben, mert könnyen odaéghet.  Egy kisebb pohárnyi natúr joghurtba beleöntjük, a mustármagokat, teszünk még bele, egy csipet borsot, egy csipet őrölt köményt, és két késhegynyi xilitet, vagy egy késhegynyi stevia port. Majd egy,két késhegynyi fokhagyma granulátumot  és ízlés szerint sót lehet még belerakni, jól összekeverjük az egészet és kész is. Lehet zöldségeket mártogatni bele, vagy tofuval enni, vagy egyéb ételek mellé fogyaszthatjuk, és (közbe még magunk is fogyaszthatjuk) csak az ízlésünk és a kreativitásunk szab határt annak, hogy mivel együk. Remélem tudtam segíteni, hogy ne kelljen lemondani az ilyesmikről sem, mivel a bolti mustárokban általában sok cukor is van, ami nem túl diétás. Így legalább tudjuk jobban mi van benne és örülhetünk, hogy mi tudtuk elkészíteni.  Viszont akinek amúgy is elég jó az emésztése azt lehet meghajtja kicsit, ez esetben kevesebb mustármagot tegyünk bele vagy ne fogyasszuk, de akinek szorulása van vagy méregtelenedni szeretne, annak jó lehet a hatása.

Megjegyzés: Aki szereti az olaszos, vagy provencei fűszerkeverékeket, rakhat bele ízlés szerint, így más lesz az íze de így is finom szerintem.

Lehet mustármagot is csíráztatni, (azzal is finom lehet és egészséges) úgy mint egyéb magokat otthon. A  vega méjkrémhez hasonlító pástétom bejegyzésnél leírtam hosszan én hogyan csíráztattam otthon, lencsét ott meg tudjátok nézni, bővebben a csíráztatás menetét, bár a különböző magok eltérő időben csírázhatnak ki. Először egy fél napra érdemes langyos vízbe áztatni pár evőkanálnyi magot úgy hogy ellepje a víz, majd öntsük le róla a vizet, csak ez után csíráztassuk őket. Többféle edényben is készíthetjük így: Lehet csíráztatni csíráztató tálba vagy egy üvegbe tesszük, rá rögzítünk kegy befőttes gumi segítségével a tetejére egy tiszta durvább szövésű textil kendőt, vagy vásznat, meleg nem túl napos helyre tesszük és naponta kétszer háromszor langyos vízzel átöblítjük a  magokat. És a felesleges vizet leszűrjük róla. Én volt, hogy szűrő alá tálat tettem és a szűrőben csíráztattam meg a magokat. A tálban összegyűlt vizet párszor leöntöttem. Ha pár nap alatt elfogyasztjuk az a legjobb, mert nem áll el sokáig nyersen. Nagyon sok vitamin van benne és egyéb gyógyhatásai is vannak, például: Egyfajta természetes antibiotikum, tisztítja a nyálkahártyát, jó hatással van az emésztésre is mert csökkenti az emésztési zavarokat, valamint a májra és epére is jó hatást gyakorol, tehát méregteleníteni is segít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése