2014. október 12., vasárnap

Egy glutén mentes,diétás sós süti, (maffin) recept, lenmag és tojás nélkül

 Én így készítettem:





               



Hozzávalók 6 személyre (megjegyzés: ügyeljünk arra hogy ne túl gyakran együnk ilyet ha sokat szeretnénk fogyni, mivel a magok, diófélék, is nagy mennyiségben nem segítik a fogyást, néha azonban lehet, sőt kell is enni, főleg vegetáriánusoknak az értékes tápanyagok miatt amik bennük vannak):

300g sárgaborsó liszt, (vagy fele, fele arányban 150g lencse, 150g sárgaborsó liszt, vagy csak lencsével ) lehet úgy is csinálni, hogy száraz sárgaborsót vagy lencsét, (csicseriborsót is lehet) finomra elektromos darálón ledarálunk.
4 evőkanál száraz vörös lencse finomra megőrölve., (elhagyható)
2 evőkanál sörélesztőpehely
200 g vagy 1 marék darált, sótlan vagy sós földimogyoró vagy mandula, török mogyoró,dió ( ha sózott, akkor kevesebb sót kell utólag belerakni sós sütinkbe)
fél, egy mokkáskanál fokhagyma só
Vagy (só, plusz pár gerezd fokhagymát átnyomunk fokhagymanyomón). A sózás amúgy ízlés szerint jó ha történik, mivel nem minden só egyformán sós, ha ilyenkor nyersen megkóstoljuk a tésztánk, akkor viszont ne riadjunk meg ha keserű ízt is érzünk, mert nyersen még a lencse, csicseriborsó, de főleg a sárgaborsóliszt keserű lehet, mikor jól megsütjük teljesen elmegy a keserű íze.
1 mokkáskanál Dusnok mix mindenes fűszerkeverék, (én ezzel készítettem) ha nincs jó bele majoranna egy mokkáskanálnyi, 3 késhegynyi őrölt kömény, bors kakukkfű, fűszerpaprika, szárított vöröshagyma stb. ízlés szerint. Raktam még hozzá saját házi keverésű keleties pikáns fűszerkeveréket is.
A száraz alapanyagokat jól összekeverjük, és utána hozzáadjuk a,
3,5 dl joghurtos vizet. Ez úgy készül, hogy egy kis pohár joghurtot kanalazunk, kb. langyos 3 dl vízhez.

Jól összekeverjük így is,
majd 20 percre vagy fél órára állni hagyjuk a masszát. Ez fontos mozzanat, mert így jobban besűrűsödik összeáll.

Előmelegített, 200 fokos sütőben, ha maffin vastagságú sütiket csinálunk, akkor körülbelül 30 perc alatt lesz kész. 
Én hogy szebb legyen a süti szilikonos formákba kanalaztam a tésztát és úgy sütöttem meg. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése