2015. január 3., szombat

Mártogatós, hús nélküli, "pecsenyeszaft", egészséges mártás

ronda és finom mártás

Így készült:

2 teáskanál olívaolajon megpirítunk, egy fej apróra vágott, vörös vagy lila hagymát. Rakunk még bele 3 gerezd fokhagymát, amit pár darabra felvágunk.  
beletesszük egy édeskömény gumó felét felaprítva, és egy késhegynyi őrölt köménymagot. Ha nincs édesköménygumónk, akkor 1 kisebb lereszelt cukkinit és 2-3 késhegynyi őrölt köményt is tehetünk bele helyette.
3 dl vízzel felöntjük.
Én raktam bele egy kiskanálnyi fűszerpaprikát, egy késhegynyi friss vagy szárított, őrölt gyömbért. 
egy kis kakukkfüvet, körülbelül 2-3 késhegynyit, egy késhegynyi oregánót, egy mokkáskanál majoránnát, egy késhegynyi szegfűborsot. és egy mokkáskanál kurkumát, valamint ízlés szerint sót teszünk még bele. Körülbelül 10 percig fedő alatt főzzük, utána lekapcsoljuk alatta a gázt, de a fedőt még 15 percig rajta hagyjuk, így jobban benne maradnak a vitaminok.

Én nyers sárgarépát,és kápia paprikát csíkokra vágtam, és azt mártogattam bele úgy ettem. De volt hogy tofuval ettük. Azt így készítettem: jól megsütöttem, olajon, apró kockákra vágott megsózott tofut, mikor már majdnem kész ropogós volt a külseje, pár gerezd fokhagymát belenyomtam, és egy percig így is sütöttem, a fűszereket is ilyenkor tegyük bele, mert ha előbb tesszük bele megégnek, én általában valamilyen grill fűszert rakok bele vagy büki dusnok fűszerkeveréket, de saját ízlésünk szerint bármilyen fűszert tehetünk rá.

Elég tömény étel a mártás a zöldségekkel, vagy tofuval, igazán jól lakottnak éreztem vele magam.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése