2014. május 30., péntek

Citromfű ital


Ez az egyszerűen elkészíthető ital. Nagyon egészséges.



Hideg vízbe rakunk egy nagy csokor megmosott friss citromfüvet, állni hagyjuk benne legalább két órát,  de ha egy-két órával tovább marad benne még jobb. Ezután már ihatjuk is! 
Azért jobb hideg vízbe rakni, mint melegbe, mert állítólag így jobban kioldódnak gyógyhatású anyagai. Lehet meleg vagy forró vízbe is tenni, de ekkor kevésbé érvényesül gyógyhatása. Vigyázni kell azonban, hogy mindig frissen készítsük, és egy fél, egy napnál tovább ne álljon, mert akkor megposhad és ki kell önteni. Vigyázat ne rakjunk egyszerre túl sok levelet a vízbe, mert a hatása akkor inkább ellenkezőjére változik, nem nyugtató hanem élénkítő lesz.

Egyszer régen történt velem egy eset: elkezdtem nagyon fulladni.  Épp útközben voltam valahol, tudni kell hozzá, hogy nekem súlyos penészgomba allergiám van, plusz még az idegesség, pánik is rá tesz sok lapáttal. Bementem ekkor egy gyógynövényboltba valamiért, de a pánik kezdett már előtte nagyon úrrá lenni rajtam a fulladástól.
Ekkor,  csodák csodájára, rohamosan múlni kezdett a fulladásom.  Valami nagyon jó illatot éreztem, kutatni kezdtem honnan jön, mi okozza ezt a segítő, gyógyító hatást. Megszagoltam egy zacskót, amiben ciromfű volt, erre még jobban könnyebbedett a légzésem. Így már tudtam: a segítő kis barátom ez a növény, a citromfű.  Ezek után otthon is olvastam erről a kis csodanövényről, hogy igazolja tapasztalatom a tudomány is.

Ezeket olvastam a citromfűről:
A citromfű nyugtatja az idegeket és görcsoldó, hatása is van, ennél fogva sok egyéb panaszra is jó, mivel a szervezet működését nagyban befolyásolja idegi állapotunk.  Alkalmazzák még szívpanaszoknál, (nyugtatja a szívet), valamint alkalmazzák különböző gyomorpanaszoknál, bél, epe és májbántalmaknál.

A citromfű illóolaja baktérium, vírus és gombölő hatású és emésztés serkentő is.
Megfázás ellen is nagyon jó.

Azóta otthonra is ültettünk a kertbe. A citromfű nagyon szereti, a kicsit nedvesebb, agyagosabb talajt, ha nem ilyen a talaj valahol, például nálunk sem, egy kis Gar-Alginitet keverhetünk, meg érett komposztot, tőzeget a meglévő talajhoz. Így jobban fogja tartani a földje a nedvességet és a tápanyagokat.  A legjobb a kerti csap közelébe ültetni, azt nagyon szereti.
De lehet ablakpárkányon, cserépben is nevelni.

Nekem a fulladásomra az vált be, hogy ha nem is iszom, inkább friss leveleket szagolgatom. Az illata hihetetlenül jót tett nekem, mert nyugtatja az idegrendszert, oldja a görcsöket, ezen felül levegő-fertőtlenítő hatása is van. De az is jó ha például étel okozta fulladás lép fel, hogy a megmosott friss levelet elrágcsálom. Ez is jól bevált. Meg ha mozgok karomat felemelem kiegyenesítem magam hogy még több levegő  tudjon áramolni a tüdőmbe. Plusz egyszer véletlenül rájöttem mikor fulladtam épp, viszketett a térdem alatt közvetlen. A térdem közepén és valahol alatta is, és a két csont találkozásánál találtam pontokat ahogy vakartam simogattam rohamosan múlni kezdett a fulladásom. Arra gondoltam mi van ha valami gyógyító pontra bukkantam rá véletlenül magamtól. Ez többször is volt hogy segített. Ezért jó ha figyelünk testünk apró de nagyon fontos jelzéseire és következtetéseket vonunk le belőle. A jövőben jelenben is segíthet. A nyugalom béke önmagunkban is nagyon fontos, fontosabb mint gondolnánk.  Például a jóga is ezeket mondja.

Mint már egyik előbbi bejegyzésemben is említettem, pár fajta jógában végzett légzőgyakorlat is nagyon jó hatással lehet az idegrendszerre és légzésre, több oxigén jut a tüdőbe vérbe. Hatással van a tudati folyamatokra, nyugtatja kiegyensúlyozza azokat, továbbá a gondolkodási mechanizmusokra, és azokra a központokra amelyek az éhséget is szabályozzák. Persze főleg a légzésbenntartós légzési technikák bizonyos betegségeknél nem ajánlottak. Erről és a légzőgyakorlatok különböző jótékony hatásairól bővebben itt olvashattok:    http://www.jogaerd.hu/

http://www.jogaerd.hu/index.php/Joga-informaciok/joga-legzogyakorlatok.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése