2014. május 17., szombat

Mit is ehetünk ebben a diétában? Néhány szempont a diétához

A következőkben olvashatjátok a diéta alapelveit és diétázásunk kezdetének rövid történetét. Ez a diéta, egy ősi indiai étrenden alapszik, úgy nevezik phalahari. Az egész úgy kezdődött hogy a családunk egyik tagja jógázik. Azt mondta egyik alkalommal az indiai jógamestere, mert túlsúlyos volt, hogy az egészsége érdekében le kéne fogynia. És a phalahari étrendet ajánlotta. Ezen felbuzdulva én és az anyukám is elkezdtük vele együtt a diétát, hogy ne kelljen egyedül csinálnia, plusz mi is fogyni szerettünk volna mert túlsúlyosak voltunk. Én pszichésnek vélt betegségem miatt ami később kiderült Lyme kór, amit kullancsfertőzés okoz, sok pszichés gyógyszerrel tömtek, amitől hirtelen meghíztam úgy, hogy szinte nem ettem semmivel sem többet sőt inkább kevesebbet egy hónap alatt közel 40 kilót híztam. Azonnal abba is hagytuk a gyógyszert, de azóta sehogy se sikerült lefogynom bármivel próbálkoztam sok sok évig. Ettől az ősi indiai étrendtől, végre elég gyorsan és szépen sikerült fogynom. Persze nem elég a diéta, ajánlott sétálni, futni vagy egyéb dolgokat mozogni mellette. Mi például egy héten 5x másfél két órát biztosan szoktunk jógázni, mert az is még rásegít mint mozgás és mentális hozzáállás a fogyásra. Mind a hárman a családban áldjuk ezt a diétát mert elég gyorsan éhség érzet nélkül sikerült ezáltal fogyni. Azért nem voltunk éhesek, mert szinte semmi szénhidrátot nem ettünk, amitől olyan éhesnek éreznénk amúgy magunk, még ha nincs is épp rá szükségünk egyre csak enné az ember a szénhidrátokat ez a szénhidrátfüggőség. Azóta is tartjuk a diétát a harmadik hónap után is, mert nem árt nekünk még fogyni kicsit, igaz eleinte indult el a nagy fogyásunk, aztán beállt egy szintre, aztán megint elindult a fogyás csak most már lassabban. 

Szóval leírom, hogy mit lehet és mit nem lehet enni ahhoz, hogy hatásos legyen.
A tiltott ételek listája nem elrettentés, de mellőzésük sikerre viszi törekvéseinket.

Miből áll?
Étrendünkben húst nem lehet enni, de ha valaki nem tud megválni tőle, akkor keveset egyék, főként halat, vagy fehérhúst. Semmilyen gabonafélét, abból készült ételt nem ehetünk, tejtermékből is csak naponta egy pohár joghurtot. Tej helyett kókusztej, máktej, mandulatej, szójatej használható. Ha készen vesszük, vigyázzunk, ne legyen cukrozott!
Cukor, méz is mellőzendő, bár mézet ritkán kevest ehetünk, de  helyette néha steviát, vagy nyírfacukrot (xilitet) használjunk, de ezt is minimális mennyiségben. Banánt is csak minden harmadik nap. Magokat viszont ehetünk, de ebből se töménytelen mennyiséget, pár marékkal ajánlott naponta.  Krumplit, rizst se ehet az ember. Főtt zöldszóját, más néven mungóbabot tehetünk 1-2 maréknyit feltétnek, és lehet tofut is enni egy nap de csak keveset). A sima babot nem ajánljuk, de lencseféléket, zöldbabot, sárgaborsót, borsót, csicseriborsót jó, ha eszünk. Gomba is jöhetJ
Kukorica nem ajánlott és az ebből készült liszt se.
Jó hír: minden mást lehet enni, persze lehet lazítani, például ha valaki nem tudja, nem bírja a hús nélküli étrendet úgy is hat, de még hatásosabb, ha nem eszünk egyáltalán húst sem.
Ajánlott fűszerek: kurkuma, gyömbér, sárga, fekete mustármag (a sárga mustármagot nem mindenki bírja , de szerintem ennek az íze jobb kicsit mint a fekete mustármagnak, viszont a fekete mustármag nagyon egészséges, igaz kesernyésebb ízű).
Azt ajánlja a diéta hogy egy nap jó ha eszünk mindenféle ízből egy keveset, édesből,sósból, savanyúból, keserűből,csípősből és fanyarból.  

Általában egészségesebb, ha fedő alatt főzzük meg az ételeket és nem emeljük fel a fedőt, akkor sem miután készen van az étel, legalább még tíz-tizenöt percig. Így több vitamin marad az ételben, zöldségekben. Nem szabad sok olajat használni, de kicsit minden nap kell, az olíva olaj, szezámolaj, kókuszolaj ajánlott leginkább. Kell kis olaj a zsírban oldódó vitaminok miatt.
Sűrítéshez használhatunk, sárgaborsólisztet, de fontos hogy ezt jól meg kell főzni, mert ha nem fő meg a sárgaborsóliszt keserű ízű lesz az étel, én a száraz sárgaborsót egyszerű elektromos kávédarálón megőrlöm finomra, ehetünk még, magőrleményeket, amarántot, quinoa magot.

Tojás helyett, hogy összeáljon például a fasirt, 2-3 evőkanál őrölt lenmagot keverünk el egy evőkanálnyi vízzel.

Sokat kell inni főleg, vizet, vagy teát.
Jó minél több friss zöldséget, gyümölcsöt enni. Frissen facsart leveket inni.

Ha elsőre kicsit meredeken hangzik is, annyi finomságot ehetünk, hogy étrendünk cseppet sem unalmas. Receptjeimben is láthatjátok majd, hogy nem sanyargatjuk magunkat.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése