2014. november 1., szombat

Vega, májkrémhez hasonlító pástétom vagy mártogatós



Hozzávalók 4 személyre: 

2 marék csíráztatott lencse

1 marék csíráztatott vagy sima beáztatott csicseriborsó

2,5 dl langyos víz

1pár szál kakukkfű, vagy 2 csipet szárított

1 csipet chili paprika vagy cayen bors

1 kiskanál csemege fűszerpaprika

1 teáskanál só

2 csipet bors

3 gerezd fokhagyma

Fél nagy, vagy 1 kis fej vöröshagyma, amit előbb kicsit serpenyőben üvegesre pirítunk 1 evőkanál olívaolajban.


A hozzávalókat összeöntjük egy lábosba, és fedő alatt körülbelül 10 percig hagyjuk főni.


10 perc után lekapcsoljuk alatta a gázt, és még 15 percig rajta hagyjuk a fedőt, így több vitamin marad benne.

Végül botmixerrel összeturmixoljuk az egészet. 

Én a csíráztatást úgy csináltam, hogy egy pár marék lencsét vagy egy csicseriborsót másfél napra beáztattam úgy hogy ellepje teljesen a víz őket. Majd leöntöttem róluk a vizet, és a képen is látható csíráztató tálba tettem őket ablakba helyeztem, hogy kapjon fényt, és naponta kétszer meglocsoltam az egészet. Néha leöntöttem a legalsó alsó tálban összegyűlt vizet. Nekem benn a meleg szobában fényes helyen 3 nap alatt úgy kicsírázott, hogy némelyiken még kis sziklevél is megjelent. Nem ördöngősség otthon csíráztatni, és nagyon egészséges, nyersen fogyasztva még több vitamint tartalmaz, annyit viszont érdemes betartani hogy egy maréknál többet egy ember ne egyen meg, mert ami jó is kis mennyiségben, az a nagy életerő ami a csírázó növényben van sok is lehjet egyes emberek szervezetének. Csíráztatni lehet sokféle hüvelyesből (pl. zöldborsó sárgaborsó, lencsefélék, mungóbab) magbokból is lehet( pl. hagymamag retekmag zsázsa mag, héjas napraforgó mag) Gabonákból is lehet, igaz ezeket mi a diétában nem ehetjük (pl búza, árpa, köles, zab, kukorica stb.) 
Annyira érdemes odafigyelni, hogy mindegyik mag csírázási ideje és igénye más kicsit. Vannak a témában könyvek is amik jól segítenek nekünk ebben. Fontos, hogy ha lehet, egy két évesnél régebbi magot és gyomírtóval kezeltet ne használjunk, legjobbak amit élelmiszerboltokban vásárolunk, vagy mi magunk termesztjük. Azt biztosabban ismerjük.

Mindenkinek, jó  csíráztatást , és örömöt kívánok, mert attól a sok vitamintól ásványi anyagtól ami bennük található, sok betegséget csírájában tudunk elfojtani. Immurendszerünket is erősíthetjük vele. 
Végül még egy  két tipp ha azt szeretnénk, hogy több C vitamint tartalmazzon a csíránk, akkor fényes helyre tegyük, ha azt szeretnénk, hogy több B vitamint tartalmazzon, akkor kicsit sötétebb árnyékosabb helyre tegyük a csíráztató tálat, de nem feltétlenül kell ilyen tál, megteszi papír és tálca vagy szűrő stb.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése