2014. december 18., csütörtök

tobozfenyő fenyőtobozból

Aki  karácsonyig szeretne ilyet készíteni talán még nem késő elkezdenie. Ezt a tobozokból készült fenyőfát nem rég készítettem. Az elkészítése nagyon egyszerű erdei séta közben kerestem sok fenyő tobozt lehetőleg erdeifenyőről vagy feketefenyőről lehullott tobozokat szedjünk, mert ezek később se esnek szét.  A tobozokat bevittem meleg helyre egy papírdobozba tároltam őket így pár nap alatt amik össze voltak záródva még azok is szétnyíltak jobban, a meleg hatására. Ezt a folyamatot meg lehet gyorsítani kis hajszárítózással is, vagy ha  kályha, radiátor közelébe tesszük őket. Vigyázzunk a benne maradt magok kiröpülhetnek ha hirtelen nagy meleg éri őket. 
Szóval ezeket a tobozokat meleg ragasztópisztollyal egymáshoz ragasztgattam, célszerű az aljának pár hajlítható vessződarabból kis karikát fonni vagy összeragasztani, mert erre már rá lehet körbe ragasztani a tobozokat ez lesz az alja a fának  a legszélesebb része a többi tobozt ragasszuk egymásra egyre csökkenő mennyiségben. A legvégén temperával és egy vastagabb kicsit bevizezett ecsettel néhol lazán rápacsmagoltam a fára így olyan látszatot kelt mintha kicsit rászitált volna a hó.
Az a tervem hogy pár piros bogyóval még feldíszítem köré még égősort is tekerek, vagy vékony kis szalagokat így igazi kis karácsonyfa hangulata lesz. Nem nagy fa, nem drága nem igazi de még is természetes, és fát se kellett kivágni hozzá. Bár nem igazi, de még is igazi élmény elkészíteni és örülni neki utána. 
Minden jót, örömteli, békés, szeretetteljes készülődést felvillanyozott, hangulatot karácsonyfát és új esztendőt kívánok ezzel mindenkinek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése