2014. szeptember 24., szerda

Diétánkban is ehető sós süti, (fűszeres rágcsálni való)

 És hogyan is készül?


 250 g száraz lencsét ledarálunk elektromos darálón liszt finomságúra,
ugyanígy 2 evőkanál sárgaborsót is,
majd 2 evőkanál lenmagot is megőrlünk
3 evőkanál sörélesztő pelyhet is hozzáadunk,
4-5 gerezd fokhagymát belenyomunk fokhagymanyomóval.
Kell még bele
1 kiskanál só
Én raktam bele egy mokkáskanálnyi Dusnok mix. mindenes fűszerkeveréket,

ami, tartalmaz: sót, fokhagymát, és vöröshagymát szárítva, erős és édes fűszerpaprikát, majoránnát, köménymagot, kakukkfüvet.
Egy, két csipet borsot is lehet hozzá rakni
Az alapanyagokat az edényben összekeverjük
És ezután öntünk még hozzá 2 dl vizet
Ezzel is jól összekeverjük,  így egy sűrű masszát kapunk
Ezt a tésztát legalább 20 percig állni hagyjuk, ekkor még jobban besűrűsödik.

Előmelegítjük a sütőt, a sütőt én 200 fokra állítottam be.
Egy közepes méretű tepsit egy két kanál olíva vagy sima olajjal kikenünk, és a tésztát kanállal belekotorjuk és egyenletesen szétterítjük, az a jó, ha a tészta vastagsága körülbelül 4-5miliméteres
Körülbelül 10 perc alatt megsül.
Nem jó túl sütni mert hűlésnél még kicsit lehet fog keményedni.

A végén pörkölt mandulával díszítettem a sütiket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése