2014. június 1., vasárnap

Diétás meggyes lepény

Itt a sült tészta recept kicsit másképp, édesen.
Én a tetejére a mostanában érő meggyet raktam.






A tészta receptje:

200 gr megdarált napraforgómag
300 gr  finomra megdarált sárgaborsó
4 evőkanál lenmag
2 dl víz, körülbelül 7-8 db datolya beáztatva ebbe vízbe és összeturmixoljuk úgy keverjük össze a száraz alapanyagokkal 

ízesítésnek lehet belerakni:  
Ízlés szerint friss vagy őrölt gyömbért,
pici ánizst, egy kis csipet sót,
őrölt fahéjat,
még egy két kiskanál nyírfacukrot is tehetünk bele, vagy steviát, stevia szirupot. 
Be lehet szerezni gyógynövény és bioboltokban, például tudok egy jó boltot Budapesten ahol szinte mindig van és van webáruházuk is, a honlap címe:  http://www.nektarbiobolt.hu/

Kiolajozott tepsiben, vagy sütőpapíron, kinyújtjuk a tésztát vékonyra, körülbelül 7 mm magasságúra.
Előmelegített 200 fokos sütőben öt percig sütjük, majd kivesszük a tepsit. A félig sült tésztára rárakjuk a feltétet én friss kimagozott meggyet raktam, úgy hogy előtte kinyomtam a levét azt meg lehet inni, egészséges és finom. Kis fahéjat szórtam még rá meg egy kicsi nyírfacukrot hogy ne legyen túl savanyú. 
Még körülbelül öt percig sütjük a meggyel a diétás sütinket. A legvégén ha megsült szórhatunk rá egy kis mazsolát is és napraforgómagot, vagy egyéb magot, gyümölcsöt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése