2014. június 18., szerda

Laktató magos golyócskák (egészséges)


Sós változat 4 főre:

Elektromos kávédarálóval  30 g földimogyorót, 20 g mandulát, egy teáskanál szezámmagot daráltam, majd összekevertem. A következő fűszereket raktam bele:

1 csipet őrölt borsot,
4 csipet fokhagymasót, 
1 mokkáskanál kurkumát,
2 csipet őrölt csemege fűszerpaprikát, (vagy aki szereti az erőset és bírja is lehet bele rakni pici chili paprikát), 
1-2 csipet gyömbérport,
2 csipet oregánót
belenyomtam még  pár csepp citromlevet,
majd 3 evőkanál vízzel összekevertem
A végén ízlés szerint sózzuk.

Kicsit állni hagytam a masszát, majd így nyersen kis golyókat formáztam belőle. Zöldségeket lehet enni hozzá. Nagyon laktató, személyenként elég 2 -3 gombóc,  Én úgy éreztem,  mintha egy  nagyobb ebédet ettem volna.

Édes változat 4 főre:

Az alap magőrlemények  ugyanúgy készülnek el mint a sós változatban, annyi különbséggel, hogy fontos, hogy a földimogyoró sótlan legyen. Adhatunk hozzá még kókuszreszeléket, őrölt sótlan napraforgómagot is 
Az arányok:
50 g darált mandula, 
50 g darált sótlan földimogyoró, 
1 teáskanál szezámmag, 
2- 3 teáskanál kókuszreszelék 
egy teáskanál őrölt napraforgómag (kihagyható)
Édesítésnek rakhatunk hozzá még ízlés szerint apróra vágott aszalt gyümölcsöket, pl. mazsolát, áfonyát, datolyát, fügét. stb.

Fűszerezése:
2 csipet szerecsendió
1 csipet őrölt gyömbér
1 gerezd alma lereszelve,
1 gerezd narancs leve.

Ezeket a hozzávalókat 4 evőkanál vízzel keverjük, majd kis gombócokat formázunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése